no-img
فایل پرشین

تحقیق درباره سیستم تزریق سوخت – فایل پرشین


فایل پرشین
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

DOC
تحقیق درباره سیستم تزریق سوخت
doc
تیر ۲۳, ۱۳۹۷
حجم فایل: 70کیلوبایت
42,000 ریال
تعداد صفحات:51
42,000 ریال – خرید

تحقیق درباره سیستم تزریق سوخت


فهرست

چرا تزریق سوخت
سیستم تزریق سوخت چیست؟
انواع سیستم تزریق سوخت
واحد کنترل الکترونیکی ECU
رله دوبل
انژکتورها
سنسور سرعت خودرو
استپ موتور
سنسور موقعیت دریچه گاز
سنسور فشار هوای ورودی
کویل دوبل
گرمکن هوزینگ دریچه گاز
سنسور دمای آب رادیاتور
پمپ بنزین برقی
کانکتور عیب یابی سیستم
روش چک کردن وعیب یابی سیستم
آشنایی با اثرات خرابی ظاهری ECU
رله دوبل
سنسور دور موتور
سنسور سرعت خودرو
سنسور موقعیت دریچه گاز
سنسور فشار هوای ورودی
سنسور فشار گاز کولر
سنسور دمای هوای ورودی
سنسور دمای آب رادیاتور
سوئیچ اینرسی
سنسور ضربه
سنسور اکسیژن
پیچ تنظیم CO
سنسور مرجع سیلندر شماره۱
پمپ هوا
انژکتورها
کاتالیک کنورتور
‌گرم کن هوزینگ دریچه گاز
استپ موتور
کویل دوبل
‌دورسنج و سرعت سنج
پمپ بنزین برقی
کنیستر
شیر برقی کنیستر
فیلتر بنزین
فیلتر هوا
چراغ اخطار عیب سیستم انژکتور
کانکتور عیب یابی سیستم انژکتور

چرا تزریق سوخت؟
تزریق سوخت یکی از ایده‌های مدرن و با تکنولوژی بالا بوده و در صورتی که بخواهیم بیشترین بازدهی را داشته باشیم استفاده از آن یک پیش نیاز است.
ولی در حقیقت، تزریق سوخت چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قبل از جنگ جهانی دوم ، روش استاندارد تحویل سوخت به موتور می‌باشد.
اولین هواپیما که در سال ۱۹۰۳ توسط رایت برفرازگیتی هاوک به پرواز درآمد، مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری بود.
پس چرا این همه وقفه در تولید و تجهیز اتومبیل‌ها به سیستم تزریق سوخت وجود دارد؟
به دو دلیل عمده:
اولین دلیل ؛ تکامل کامپیوترهای جدید و ارزان امروزی است که بدون وجود آنها، استفاده از سیستمهای تزریق سوخت و همچنین تولید تعداد زیادی از وسایل کنترل وابسته به آنها، غیر مکن ابوده و به میزان قابل توجهی گران تمام می‌شد و در زمان‌های گذشته
نمی‌توانست مثل امروز به مقدار انبوه مورد استفاده قرار گیرد.
دلیل دوم؛ مورد توجه قرار گرفتن تزریق سوخت در سالهای اخیر، توجه به میزان آلودگی هوای ناشی از موتورهای احتراقی می‌باشد.
هرساله میزان مجاز آلاینده‌های هوا که توسط اتومبیل‌ها به فضا پراکنده می‌شوند کاهش می‌یابد و باتوجه به تکامل سیستم‌ها در چند سال اخیر وسایلی به این سیستمها اضافه شده که هم میزان تولید آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد یا اینکه این آلاینده‌ها از طرق مختلفی خنثی
یا نابود می‌کند.
همچنین تولید کنندگان این سیستم‌ها بر آنند که موتورهایی تولید کنند که علاوه بر بازدهی بیشتر آلودگی کمتری ایجاد کنند و رمز چنین موفقیتی در کنترل دقیق نسبت سوخت به هوا
می‌باشد که چه در دور آرام و چه در دورهای بالاتر و سرعت‌ها و شرایط مختلف کارکرد موتور، نسبت سوخت به هوا در محدوده ثابتی باشد.

سیستم تزریق سوخت چیست؟
به زبان ساده سیستم تزریق سوخت یک روش تحویل مخلوط سوخت و هوا به سیلندرهای موتور می‌باشد.
این همان کاری است که توسط کاربراتور انجام می‌شود ولی توسط سیستم تزریق سوخت، این کار با بهترین بازدهی صورت می‌گیرد.
برای سوختن کامل بنزین در موتور بایستی نسبت هوا به سوخت بین ۱۲ به ۱ تا ۱۶ به ۱ باشد.
متاسفانه در چنین دامنه وسیعی ، اگر مخلوط خیلی غنی باشد سوخت زیادی به هدر خواهد رفت و اگر خیلی رقیق باشد منجر به گرمای بیش از حد و از بین رفتن سوپاپها و حتی پیستونها خواهد شد و در هر دو صورت منجر به هزینه‌های اضافی و آلودگی هوا خواهد شد.
امروزه دریافته‌اند که برای به دست آوردن ماگزیمم قدرت موتور در موتورهای کوچک و جدید ساخته شده، کاهش آلودگی در یک حد مینیمم قابل قبول ، طی مسافت بیشتر با مصرف یک مقدار مشخص سوخت، و عمر بیشتر موتور باید نسبت سوخت به هوا در همه سرعت‌ها و دورهای موتور بسیار نزدیک به عدد ۷/۱۴ با ۱ باشد و این همان نقطه ضعف کاربراتور نسبت به سیستم تزریق سوخت می‌باشد که نمی‌تواند به طور پیوسته در



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *