no-img
فایل پرشین

تحقیق درباره D.R – فایل پرشین


فایل پرشین
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

DOC
تحقیق درباره D.R
doc
مهر ۱۱, ۱۳۹۷
حجم فایل: 112کیلوبایت
33,000 ریال
تعداد صفحات:26
33,000 ریال – خرید

تحقیق درباره D.R


تعریف D.R (Diamond Roll)
D.Roll یا dresser ابزاری است که در چرخ سنگ فرم مطلوب را ایجاد می نماید و در کنار wheel قرار گرفته است.
در هنگام براده برداری بصورت پیوسته در تماس با wheel می باشد تا میزان خوردگی wheel در زمان ماشینکاری work piece را، طی نزدیک شدن با سرعت پیشروی یکسان به محور wheel جبران نموده و از تغییر فرم wheel حتی در حد میکرون با توجه به بسته بودن تلرانس w.p جلوگیری کرده و این فرم را در تمام مدت عملیات براده برداری بصورت قابل قبولی نگاه دارد.

روش ساخت و کنترل D.Roll
جهت ساخت D.roll ابتدا یک گرده آلومینیومی را بصورت فرم مورد نظر داخل تراشی می کنند. سپس روی آن را با یک لایه الماس با روش الکترولیز می پوشانند و بعد از آن در دو مرحله مجزا ابتدا روی الماس، کرم و سپس آنتی موان ریخته و در آخر یک گرده استیل از وسط آن رد می کنند و در نهایت آلومینیوم آن را می تراشند.نظر به اینکه دقت کار و رسیدن به اندازه های نهایی و در تلرانس بودن قطعه کار بستگی به صحت ساخت D.Roll دارد، D.Roll را ابتدا باید از این نظر تست کرد. بدین منظور ابتدا یک پلیت گرافیتی را با D.Roll ساخته شده، سنگ می زنیم و با پروفایل پروژکتور چک می کنیم. اگر پلیت گرافیتی در تلرانس مجاز قرار گرفت، D.Roll مورد تأیید است و آن پلیت که فرم پیدا کرده را شرکت سازنده همراه D.Roll در یک جعبه قرار می دهد.

چگونگی سوار کردن شفت و D.Roll
در دمای محیطی، شفت و D.Roll بصورت پرسی بر روی هم سوار می شوند، برای از بین بردن این حالت دمای این دو را مخالف هم می کنند، بدین صورت که شفت را ۲۰min در فریزر می گذاریم و D.Roll را به مدت ۳۰min زیر شیر آب گرم قرار می دهیم. بعد از پایان زمان مربوطه به جهت اینکه حالت یخزدگی شفت از بین برود یک پارچه تمیز روی آن می کشیم. چون سنگ و D.Roll در سرعت چرخشی بالا با هم در تماس هستند و دما نیز در این حالت افزایش پیدا می کند گریس مس دار جهت عدم همجوشی، بصورت زیر استفاده می شود:
پس از پاک کردن حالت یخ زدگی روی شفت، قسمت بالایی شفت، زیر رزوه ها را با گریس مس، اندود می کنیم. سوراخ D.Roll را نیز گریس مس دار می زنیم، که هنگام سوار شدن این دو در هم کل سطح تماس با گریس مس دار پوشیده می شود.

نکته:
حتما باید سعی شود که هنگام سوار کردن شفت و D.Roll این دو قطعه عمود بر هم باشند. زیرا دمای هر دو لحظه به لحظه به دمای محیط نزدیک می شود و فاصله ای که هنگام مخالف کردن دمای هر دو قطعه بوجود آمده آنقدر زیاد نیست که این حالت لقی بوجود آمده زمان زیادی محسوس باشد و جهت همین موضوع هم سرعت عمل و هم دقت نیاز خواهد بود. هنگامی که در سوار کردن شفت و D.Roll به مشکلی برخورد کرده و از حالت عمود جا زدن خارج شوند و در وسط راه گیر کنند بناچار باید از یک جک هیدرولیکی جهت در آوردن شفت استفاده کنیم.



موضوعات :
متفرقه

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *