no-img
فایل پرشین

تحقیق مهندسی ارزش Value Engineering – فایل پرشین


فایل پرشین
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

DOC
تحقیق مهندسی ارزش Value Engineering
doc
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷
حجم فایل : 36کیلوبایت
80,000 ریال
تعداد صفحات : 46
80,000 ریال – خرید

تحقیق مهندسی ارزش Value Engineering


فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

1- آیه

2- پیش گفتار

3- مقدمه

4- تاریخچه مهندسی ارزش

5- ارزش

6- ارزش چیست؟

7- مهندسی ارزش

8- برنامه کاری مهندسی ارزش

9- منطق برنامه کاری مهندسی ارزش

10- اصول مهندسی ارزش

11- زمان به کارگیری مهندسی ارزش

12- مراحل اجرای مهندسی ارزش

13- روش های مورد استفاده

14- چه کسی مهندسی ارزش را انجام می دهد؟

15- مهندسی ارزش روشی متمایز از دیگر روش ها

نتیجه گیری و پشنهادها

منابع و مآخذ

 

وَ لَا تَجعَل یَدَکَ مَغلُولَهً إلی عُنُقِکَ وَ لا تَبسُطها کُلَّ البَسطِ …

 

 

و نه هرگز دست خود (در احسان به خلق) محکم بسته دار و نه بسیار باز و گشاده دار که هر کدام کنی به نکوهش و حسرت خواهی نشست.

 

 

الاسراء – 29

 

پیش گفتار

 

متوسط زمان راه اندازی طرح های ملی و سرمایه بر در حال حاظر هشت سال است.

54 درصد از طرح های عمرانی کشور دارای اشکالات طراحی می باشد.

27 درصد از طرح های عمرانی ناقص اجرا می شود.

و 28 درصد از طرح های عمرانی در مرحله بهره برداری دارای اشکال هستند.

 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی

 

مقدمه

پیشرفت بشر انعکاس مستقیم دانش و فناوری به جامعه می باشد. دانش قابل توسعه است. از بدو تاریخ بشر تا کنون این دانش بصورت نمایی رشد داشته است.

امروزه ما در یک دنیای پویا و مهیج زندگی می کنیم. همه روزه پیشرفت های چشمگیری در علوم و فناوری اتفاق می افتد. توسعه و رشد اقتصادی، پیشرفت اجتماعی و بهبود وضعیت معیشتی مردم حاصل مهارتی است که با استفاده از دانش و فناوری بدست آمده است.

ما با تلاشی مضاعف برای کشف حقایق جدید، فناوری جدید، اختراعات نو و غیره به آینده قدم می گذاریم. امروزه محصولات جدید، پیشرفت های جدید، روش های جدید، ابزار جدید، فناوری جدید و راه های جدید برای ساختن محصولات فعلی یک امر عادی تلقی می گردد. نو و جدید بودن اکنون یک راه و روش زندگی کردن شده است.

نو به معنی تغییر است. ( چارلز کیترینگ) می گوید : « دنیا در حال تغییر است، اما این تنها چیزی است که پیشرفت را به دنبال دارد » و بنابراین مبارزه قرن بیست و یکم بر سر تغییر خواهد بود : تغییر در محصولات، تغییر در فناوری تغییر در تجارب ملی و بین المللی و بطور کلی تغییر مستمر در همه چیز.

پدیده تغییر تنها محدود به یک ناحیه نیست. اکنون در موقعیتی هستیم که باید خود را به گونه ای آموزش داده و تربیت کنیم که حتی دیروز هم کسی نمی دانست!

باید شرایط را به گونه ای آماده کنیم که برای فردا آماده باشند و یا حتی برای چیزهایی که فعلاً نمی دانیم.

مدیر موفق آینده باید بیش از همه نماینده تغییر باشد. ما در ابتدای راه هستیم. انگیزه و هدف این نیست که صرفا زنده بمانیم بلکه باید رشد کنیم.

رشد در مورد ایجاد فرصت ها و مدیریت آن ها بحث می کند. چگونه فرصت ها را مدیریت کنیم.

رشد به طور کلی انتخاب ارزش های خاص مشتری و بسیج کردن کلیه امکانات سازمان برای رسیدن به آن ارزش ها می باشد. رشد یک ایده متعالی است.

آقای تاتا می گوید :

« همیشه برای کامل بودن (عالی بودن) هدف گذاری کنید،

در این صورت است که شما به تعالی خواهید رسید. »

امروزه موثرترین روش در مدیریت تولید، نوآوری ها و اختراعات جدید می باشد باشد و موفق ترین شرکت ها در آینده، شرکت هایی هستند که دارای آینده های جدید با سرعت و انعطاف لازم باشند. ساخت و تولید، هسته اصلی تحول در فناوری است. پیشرفت های امروزی متوجه سیستم های خودکار، برنامه پذیر و یا سیستم های ساخت و تولید انعطاف پذیر (FMS) می باشد که می تواند محصولات متنوعی را در یک خط، تولید نماید و در صورت لزوم و بطور لحظه ای از یک مدل به مدل دیگر بپردازد.



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *