no-img
فایل پرشین

راهنمایی در مورد تغذیه برای افرادی که ورزش می کنند – فایل پرشین


فایل پرشین
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

DOC
راهنمایی در مورد تغذیه برای افرادی که ورزش می کنند
doc
مرداد ۱۹, ۱۳۹۷
حجم فایل: 16کیلوبایت
24,000 ریال
تعداد صفحات: 18
24,000 ریال – خرید

راهنمایی در مورد تغذیه برای افرادی که ورزش می کنند


یک برنامه تغذیه ای با طرح ریزی مناسب که جوابگوی نیازهای ارزش مصرفی و دارای زمان تغذیه مناسب است به عنوان یک پایه. یک برنامه تمرینی خوب را توسعه و تکامل می بحشد. محققین به خوبی نشان داده اند که ورزشکارانی که کالری کافی دریافت نمی کنند و یا مقدار کافی از نوع مواد مغذی مناسب را مصرف نمی کند ممکن است که از تمرین دلزده شوند در حالیکه ورزشکارانی که وعده غذایی مناسب دارند می توانند به بدن خود در سازگاری با تمرین کمک کنند. اغلب انتخاب وعده غذایی کم انرژی در طی تمرین ممکن است که به از دست دادن توده عضلانی. افزایش استعداد برای بیماری و بیش تمرین منجر شود. داشتن تمرین تغذیه خوب به عنوان بخشی از برنامه و راهی برای کمک کردن به سازگاری را تمرین و جلوگیری از بیش تمرینی است. انرژی دریافتی و نیازهای تغذیه ای افراد ورزشکار را بررسی
می نماییم.
انرژی دریافتی :
اولین جنبه برای بهینه کردن تمرین و اجرا از لحاظ تغذیه ای در آماده کردن ورزشکار. مصرف میزانی کافی کالری برای تأمین انرژی مصرف شده است. افرادی که در یک برنامه آمادگی عمومی شرکت دارند (۴۰-۳۰ دقیقه تمرین در روز ۳ بار در هفته)
می توانند نیازهای تغذیه ای خود را با وعده غذایی معمولی شامل ۲۴۰۰-۱۸۰۰ کیلوکالری در روز یا حدود ۳۵-۲۵ کیلوکالری برای هر یک کیلو وزن بدن در روز برای افرادی با دامنه وزنی ۸۰-۲۵۰ کیلوگرمی. برآورده سازند. زیرا مقدار کالری های مصرف شده در تمرین آنها بیشتر از ۴۰۰-۲۰۰ کیلوکالری در هر جلسه تمرین
نمی باشد. ولی ورزشکارانی که در تمریناتی با شدت متوسط یعنی ۳-۲ ساعت در روز و هر هفته ۶-۵ بار شرکت دارند یا آنهایی که تمریناتی با حجم بالاتر یعنی ۶-۳ ساعت در روز و ۶-۵ بار در هفته ممکن است که ۲۰۰-۶۰۰ کیلوکالری یا بیشتر در طی یک ساعت تمرین مصرف کنند. به این دلیل کالری مورد نیاز آنها ممکن است به ۸۰-۵۰ کیلوگرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز برسد که این برای افراد در دامنه وزنی ۱۰۰-۵۰ کیلوگرم قرار دارند به ۸۰۰۰-۲۵۰۰ کیلوکالری انرژی در روز برسد. برای ورزشکاران نخبه و حرفه ای مصرف انرژی در طی یک فعالیت یا رقابت سنگین. ممکن است فوق العاده باشد. برای مثال دوچرخه سواران شرکن کننده در مسابقات تودورفرانس برآورد هزینه انرژی بالاتر از Kcal12000 را داشته اند و این یعنی ۲۰۰-۱۵۰ کیلوکالری در هر کیلوگرم وزن آنها در روز برای یک دامنه وزنی ۸۰-۶۰ کیلوگرم است. به علاوه میزان کالری مورد نیاز برای افراد قوی جثه بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم ممکن است از با توجه به حجم و شدت مراحل مختلف تمرین از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ کیلوکالری در روز تغییر کند.



موضوعات :
تغذیه , علوم پزشکی

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *