no-img
فایل پرشین

واحد کنترل الکترونیک سنسورها و عملگرها – فایل پرشین


فایل پرشین

ادامه مطلب

DOC
واحد کنترل الکترونیک سنسورها و عملگرها
doc
خرداد ۸, ۱۳۹۷
حجم فایل: 30 کیلوبایت
17,000 ریال
تعداد صفحات:13
17,000 ریال – خرید

واحد کنترل الکترونیک سنسورها و عملگرها


ECU- Sensors & Actuators

۱-واحد کنترل الکترونیک ECU-Electronic Control Unit

واحد کنترل الکترونیک براساس یک برنامه مشخص که توسط کارخانه سازنده براساس مشخصات موتور و خودرو طراحی شده که اصطلاحا برنامه کالیبراسیون نام دارد عمل می‌نماید پارامترهای به کار گرفته شده توسط واحد ECU در مورد خودروی پراید عبارتند از:

– دور موتور

– فشار منیفولد و دمای هوای ورودی

– وضعیت دریچه گاز

– دمای مایع و خنک کننده موتور

– سرعت خودرو

– موقعیت میل سوپاپ

– میزان نسبت هوا به سوخت

– میزان کوبش موجود در موتور

– عملکرد سیستم تهویه

– ولتاژ باطری

ECU از اطلاعات فوق الذکر برای کنترل مقادیر زیر استفاده می کند:

– میزان و زمان پاشش سوخت

– زمان جرقه زنی و طول مدت داول

– دور آرام موتور

– عملکرد پمپ بنزین

– عملکرد شیر برقی کینستر

– قطع تزریق سوخت برای جلوگیری از افزایش دور موتور (cut off)

– عملکرد فنی کندانسور

– سیستم عیب یابی (MILLamp)

علاوه بر این از اطلاعات ارسال شده به ECU برای نمایش اطلاعات زیر استفاده می شود.

– دور موتور

– دمای مایع سیستم خنک کننده

– سرعت خودرو

*نحوه عملکرد ECU در شرایط مختلف:

– در زمان استارت موتور: در زمان استارت زدن، ECU فرمان فعال شدن انژکتورها را به صورت پالس (موج های پله ای) با عرض ثابت صادر می کند، بدین معنی که انژکتورها به طور متناوب شروع به پاشش یکنواخت سوخت می نماید.

مقدار سوخت تزریق شده با توجه دور موتور، دمای مایع سیستم خنک کننده، و همچنین دما و فشا رهوای ورودی تنظیم می شود. در عین حال مقدار هوای اضافی توسط موتور پله‌ای دور آرام و با توجه به پارامترهای عملکردی موتور تعیین می گردد. پس از استارت زدن و روشن شدن موتور، دور آرام با توجه به دمای مایع خنک کننده موتور تعیین می‌گردد.

عملکرد در دورهای مختلف: در زمان تغییرات لحظه ای موتور (شتابگیری یا کاهش سرعت) مدت زمان تزریق سوخت توسط انژکتورها براساس تغییر در مقادیر پارامترهای زیر تعیین می‌شود:

– دور موتور (بوسیله سنسور دور موتور)

– وضعیت دریچه گاز (بوسیله سنسور موقعیت زاویه ای دریچه گاز)

– فشار هوای ورودی (بوسیله سنسور فشار هوای مانیفولد ورودی)

– دمای مایع خنک کننده (بوسیله سنسور دمای مایع خنک کننده موتور)

قطع پاشش سوخت انژکتورها:



درباره نویسنده

همکاری درفروش 1455 نوشته در فایل پرشین دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *